آیا استقلال‌ طلبی دوران نوجوانی طبیعی است ؟

دوشنبه 6 آذر 1396
16:6
تیم محتوا

استقلال طلبی نوجوان


آیا استقلال طلبی نوجوانم طبیعی است ؟


نوجوان در مرحله ای از رشد شخصیت به مستقل شدن تمایل دارد به گونه ای که می خواهد عدم وابستگی خود را به خانواده و اطرافیان نشان دهد . بنابراین در این برهه نوجوان ، به خاطر این تمایلات کمی احساس تنهایی می کند .

استقلال طلبی نوجوان اگر در مسیر درست هدایت شود ، می تواند مزایای زیادی از جمله آمادگی مسئولیت پذیری و ورود به جامعه و همینطور پیدا کردن هویت اصلی او داشته باشد . در این راستا اتفاقا والدین نه تنها نباید جلوی استقلال طلبی نوجوان را بگیرند بلکه باید به او در این مسیر کمک هم کرده و نوجوان را تشویق کنند .

از معایبی که استقلال طلبی نوجوان اگر در مسیر درست نباشد ، ممکن است داشته باشد ؛ این است که نوجوان به طور کامل خود را از خانواده جدا کرده بدین ترتیب که اصلا به حرف والدین گوش نکند ، با دوستان ناباب باشد و در پی آن در مسیر نادرست و معضلات اجتماعی قرار بگیرد .

در هرحال استقلال طلبی نوجوان کاملا نیازی طبیعی است و باید توسط والدین و اطرافیان درک شود . می توانید در عین اینکه بر کارهای او نظارت دارید ، به نوجوان اعتماد کرده و اجازه دهید که انتخاب های آزادانه داشته باشد .

هرگز عقاید و دیدگاههای خود را به نوجوان تحمیل نکنید بلکه اگر راهنمودی هم دارید در قالب پیشنهاد و نظر برای نوجوانتان مطرح کنید . به تصمیم های فرزند نوجوانتان احترام گذاشته و حامی او باشید . بگذارید این را بداند که حتی اگر اشتباه کند شما پشتیبان او هستید .

باری ، اگر احساس کردید که استقلال طلبی نوجوان بیش از چیزی است که در بالا توضیح داده شد و منجر به مشکلات خانوادگی و یا اجتماعی شده است می توانید با بهترین مشاوران و روانشناسان کودک و نوجوان در مرکز مشاوران هیروو از طریق مشاوره تلفنی و آنلاین به صورت رایگان و غیر از آن مشورت کرده و از خدمات مشاوره بهره مند شوید .


[ بازدید : 227 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به آوا است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]