انگیزه در زندگی نوجوانان

سه شنبه 28 آذر 1396
11:27
تیم محتوا

ایجاد انگیزه در نوجوان :

ایجاد انگیزه در نوجوان و راههای آن :

چگونه در نوجوانان ایجاد انگیزه کنیم ؟

راههای ایجاد انگیزه در نوجوان چیست ؟

یکی از سخت ترین شرایطی که ممکن است برای هر والدینی پیش آید مشاهده بی انگیزگی در نوجوان خود است .

راههای ایجاد انگیزه در نوجوان :

در قدم اول سعی کنید نوجوان خود را تشویق کنید که در مورد آینده خود فکر کند و هدفهایی را داشته باشد و به بینش دهید که تصمیم امروز او در آینده او تاثیر خواهد داشت تا متوجه شود که اگر امروز تلاش نکند آیند های نخواهد داشت .

چگونگی ایجاد انگیزه در نوجوان :

به نوجوان خود بگویید که از او توقع دارید که مسئولیت کارهای خود را به عهده بگیرد و در حال حاضر شغل او رفتن به مدرسه است که او باید این امر را جدی بگیرد و از این فرصت استفاده کند و در این مورد پاسخگو باشد .

از او بخواهید که خودش نیز برای حل مشکل بی انگیزگی خود راه حلی پیشنهاد دهد و از او بپرسید که چرا اینقدر ناراحت هست ؟

این نکته را در نظر داشته باشید که امکان ابتلا به اختلال های یادگیری خاص و کم بودن ضریب هوش وجود دارد .

همچنین سعی کنید هرگز بیش از حد واکنش نشان ندهید چراکه در صورت جهت گیری برای ایجاد انگیزه فشار زیادی به او وارد می کنید و در این صورت همه ی تلاشهای شما بی نتیجه می شود .

در همه شرایط صبرکنید و حوصله داشته باشید تا ببینید او در خود تحولی ایجاد می کند .

مشاوره تلفنی :

در صورتی که به نوجوان خود آموزش های لازم را برای ایجاد انگیزه دادید تا چگونه از فرصت های خود استفاده کند و بدنبال راههای بیشتری در این خصوص بودید می توانید به مرکز مشاوره و روانشناسی کودک و نوجوان مراجعه کنید و یا با مرکز مشاوره تلفنی و انلاین تماس بگیرید .


[ بازدید : 267 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به آوا است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]