علل کابوس های شبانه چیست ؟

سه شنبه 7 آذر 1396
19:20
تیم محتوا

کابوس های شبانه کودکان و نوجوانان


علت کابوس های شبانه چیست ؟

چطور از کابوس های کودکم جلوگیری کنم ؟


خواب های پریشانی که بیشتر کودکان و نوجوانان هر چند وقت بر اثر عوامل مختلف در شب می بینند ، کابوس های شبانه هستند .

بر اساس تحقیقات علم روانشناسی کودک ، کابوس های شبانه می تواند عاملی از عوامل اختلالات خواب کودک باشد . دیدن کابوس های شبانه در میان کودکان 4 ساله بسیار رایج است ؛ بدین ترتیب که موجودات عجیب و غریب و ترسناک و یا حیوانات درنده را در خواب می بینند .

به طور معمول در بین 3 تا 6 سالگی کودکان زیاد کابوس می بینند و دچار وحشت شبانه در خواب می شوند و با جیغ و گریه از خواب بیدار شده و قادر به تعریف کردن خواب خود نیستند .

طبق گفته ی روانشناسان کودک ، زمانی که کودک و یا نوجوان از نطر بدنی خسته باشد و در طول روز استراحت نکرده باشد این اتفاق می افتد . در کل ، هر چه سن کودک بیشتر شده و به دوران نوجوانی برسد کابوس های شبانه او نیز کمتر خواهد شد .

از علل کابوس های شبانه :

ارثی بودن این قضیه

خستگی شدید

تب کودکان

سروصدای بیش از اندازه هنگام خواب کودک

برای مقابله با کابوس های شبانه کودک می توانید هر شب برای او قصه بخوانید و به او احساس آرامش بدهید .

ببینید اگر کودک ناراحتی دارد ، حتما قبل خواب ناراحتی او را برطرف کرده و درمورد آن با او صحبت کنید .

نگذارید که کودک فیلم ترسناک و یا بازی خشن و ترسناک ببیند .

دمای اتاق کودک را متعادل کنید .

همیشه یک آباژور و یا چراغ خواب با رنگی ملایم در اتاق کودک روشن بگذارید .

به طور کلی دیدن کابوس و خواب های ترسناک آنقدر ها هم نگران کننده نیست مگر اینکه به کرات اتفاق افتاده و باعث تاثیرات منفی بر نوع رفتار و روان کودک داشته باشد که در این صورت حتما باید با روانشناسان متخصص کودک و نوجوان مشورتی داشته باشید . بدین منظور می توانید با بهترین روانشناسان و مشاوران کودک در مرکز مشاوره کودک از طریق مشاوره تلفنی و آنلاین ارتباط برقرار کرده و مشکلات فرزند خود را در مورد اختلالات خواب برطرف نمایید .


برچسب ها: xahesh ,
[ بازدید : 265 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به آوا است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]